Uživatelské testování je nedílnou součástí při tvorbě webu, eshopu nebo aplikace. Je to něco, co Vám prozradí případné nedostatky a problémy. Což vám v konečném důsledku nejen může ušetřit nemalé peníze, ale i podstatně zvýšit konverze.
Při vývoji totiž můžete na web nahlížet jinak než uživatelé, respektive vaši zákazníci a tak se na základě špatné domněnky připravit o zisk. Již Steve Krug (specialista na UX) říkával, že uživatelské testování je jako provádět cizince vašim městem - všimnou si toho, čeho vy ne protože jste si již zvykli. A současně věci, které jsou pro vás zřejmé a jasné, nemusí být stejně jasné a zřejmé jiným.
Způsobů uživatelského testování je celá řada. Nejpoužívanější a zároveň takové, které jste schopní udělat i vy sami je na principu vytvoření scenáře, což znamená, že pozvete lidi, kteří Váš web ještě neviděli a budete po nich chtít na webu plnit Vámi stanovené úkoly. Přitom je budete sledovat, jak postupují, kde se zadrhávají atp..
Nejvhodnější je však pokud testování dělá specialista - ví, jak scenář postavit, jak se ptám, jaký dávat prostor a co sledovat proto, aby efekt byl co největší. Přesto pokud to zkusíte sami, jistě na řadu problémů také narazíte.
Webové stránky jdou zrealizovat za jednotky tisíc až za stovky tisíc korun. A my vám poradíme, jaké jsou možnosti, technologie, výhody i nevýhody.
Přečíst článek