Webové stránky jdou zrealizovat za jednotky tisíc až za stovky tisíc korun. A my vám poradíme, jaké jsou možnosti, technologie, výhody i nevýhody. Obecně je totiž skvělá doba, protože možností je celá řada a můžete si tak vybrat, co nejvíce sedí vám a hlavně vašim cílům. Vytvořit totiž web dnes již není problém, tak proč za něj zbytečně utrácet velké sumy, pokud nemusíte.
Co na druhou stranu již problém je, je vytvořit web který bude plnit vaše cíle - tedy konverze a tím vám přinášet obchodní příležitosti, zakázky a objednávky. O tom jsme ale sepsali jiný článek, který hovoří o skutečnosti, že jen web nestačí. V daném článku řešíme web spíše z byznysového pohledu, dnes se zaměříme čistě na technologie a možnosti.
Dle známé poučky čas jsou peníze. Je to pravda, proto pokud ještě žádný web nemáte, než se rozhodnete a než vám tvůrce web postaví (nebo než ho vy postavíte, pokud půjdete cestou svépomoci), spusťte alespoň jednoduchý, prozatimní a statický web.
Jako poslední věc než se pustíme do možností. Pokud už nějaký web máte, je opravdu na odpis? Pokud vás netrápí zastaralá technologie, není x let starý a v příšerném technickém stavu (či je jiný problém), možná by s ním šlo ještě pracovat - konkrétně zvyšováním konverzního poměru. Jak jsem zmínil v úvodu - důležitou součástí webu je marketing.
Tato alternativa je vhodná pakliže jste na počátku podnikání a potřebujete jen prezentaci. Nebo jste například mikro podnikatel na menším městě jako truhlář, kadeřnice, řezník atp.
Výhody:
Nevýhody:
Cenová škála:
Svépomocí, nebo nižší jednotky tisíc + většinou jsou tyto aplikace placené na základě měsíčního poplatku.
Dřive se říkalo, že šablonové řešení je vhodné pro většinu menších a středních firem. Dnes už to díky Webflow tolik neplatí, pořád je však pravdou, že je to levná a snadná možnost jak mít kvalitní web. Šablonové weby jsou totiž postavené tak, že si v nepřeberném množství grafických šablon vyberetu tu, která Vám graficky, obsahově a funkčnostně nejvíce vyhovuje. Šablony se pak nainstalují ve většině případů na Wordpress a vy do nich doplníte obsah a grafickou indentitu (logo, barvy, fotky). A to celé spustíte na vlastním hostingu. Neplatíte tak měsíční pronájem, web je Váš.
Výhody:
Nevýhody:
Cenová škála:
Rozpočtově se u tohoto řešení pohybujete někde v rozmezí 8 až 18 tisíc korun dle náročnosti úprav grafiky, grafických prací a úprav rozložení obsahu.
Máte o takové řešení zájem? Mrkněte na naší nabídku.
Toto řešení je především zamýšleno pro individuální grafický design postavený na dotčených systémech Wordpress či Drupal (tady se můžete mrknout na to, co Wordpress je). Individuálním řešením značně narůstá rozsah - kromě designování celého webu je potřeba i design rozřezat a nakódovat do validního a responzivního HTML/CSS kódu. Právě tuto část máte u předchozí varianty ušetřenou a je to i část, která značně řešení prodražuje. Nadruhou stranu u šablony platí, že se vy obsahem musíte přizpůsobovat šabloně. V tomto případě se šablona (design) přizpůsobuje obsahu. Tím odpadá řada limitů a webové stránky lze udělat funkčnější a tím výdělečnější. Při tomto řešení není tak velký problém s dlouhodobou udržitelností webu. Řešení je jak pro menší firmy, které to s onlinem myslí vážně, tak i střední a velké. Obecně pokud máte jenom trochu možnost a dává to s ohledem na Váš byznys smysl, je to nejlepší řešení (spolu s následujícím „web na Webflow“, které je v určitých situacích ještě lepší). Je také nutné zmínit, že i systém Wordpress či Drupal mají své šablony.
Výhody:
Nevýhody:
Cenová škála:
Jedná se o rozpětí 90 až 400 tisíc korun v podobě velkých projektů.
Máte o takové řešení zájem? Mrkněte na naší nabídku.
Pokud potřebujete kreativní microsite, blog nebo hlavně firemní web, Webflow bych označil za nejlepší volbu. Dlouhou dobu prvenství patřilo Wordpress a za určitých okolností má pořád navrch, pokud ale mluvíme o běžném firemním webu, Webflow je bezkonkurenční. A v čem spočívá jeho výhoda? Ve stylu vývoje - stejný web, ve stejné kvalitě (mluvíme-li o individuálním designu a kódování) můžete mít na Webflow až o 50% levněji než na Wordpress. Důvodem je to, že Webflow není jen redakční systém. Je to i platforma, která pomáhá koderům v kódování grafické šablony do responzivní HTML/CSS a to takovým způsobem, který ušetří velkou část času. Má v sobě i modul na tvorbu animací - ty jsou běžně velice drahé na nakódování, ve Webflow je to jiný šálek kávy. Webflow je budoucnost, v současnosti je již ve velké míře používaný i velkými agenturami po celém světě, včetně nás. Více o Webflow se dočtete zde.
Výhody:
Nevýhody:
Cenová škála:
Vpodstatě by se dalo říci, že si můžete vzít cenu individuálního webu na Wordpress / Drupal (předchozí možnost) a odečíst 30-50%, máte pak cenu individuálního Webflow webu. Tím pádem mluvíme o 45 až 150 tisíc korun, dle rozsahu.
Máte o takové řešení zájem? Mrkněte na naší nabídku.
Pak je zde možnost kompletního individuálního řešení. Tedy takového, kdy si necháte i redakční systém (CMS) naprogramovat. Je to ale takové řešení, které budete potřebovat pokud se chystáte udělat webovou aplikaci, nebo jsou opravdu dobré důvody, proč to jinak nejde. Obecně totiž platí, že na standardní webové stránky toto rozhodně nepotřebujete. Budete totiž vynalézat kolo, které už existuje.
Výhody:
Nevýhody:
Cenová škála:
Jedná se většinou o stovky tisíc korun, samozřejmě dle rozsahu.
Máte o takové řešení zájem? Mrkněte na naší nabídku.
Pomohl Vám přehled? Pokud ano, je to skvělé. Pokud máte k čemukoliv otázky, napište nám, rádi doplníme. Případně se rovnou při výběru můžete obrátit na nás a my vám s realizací rádi pomůžeme. Díky našemu originálnímu a efektivnímu stylu práce na který se můžete podívat v tomto článku nebo na našem webu, jsme vhodnější než klasické a drahé digitální agentury.
Webové stránky jdou zrealizovat za jednotky tisíc až za stovky tisíc korun. A my vám poradíme, jaké jsou možnosti, technologie, výhody i nevýhody.
Přečíst článek